SDL, Animasyon ve Linux Oyun Programlama

0
FZ
GNU/Linux altında oyun programlamak istiyorsunuz öyle değil mi? Ama "nereden başlasam, nasıl anlatsam, hangi kitaplık, vs." şeklinde kara kara düşünüyorsunuz. Düşünmeyin, okuyun ve deneyin!
Şu anda Blizzard firmasında oyun geliştirme uzmanı olarak çalışan Sam Lantinga önderliğinde geliştirilen Simple DirectMedia Layer (SDL) güçlü, ticari rakipleri ile rekabet edebilecek olgunluğa erişmiş ve platform bağımsız (Linux, Windows, BeOS, MacOS Classic, MacOS X, FreeBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, ve IRIX) bir oyun geliştirme kitaplığı. Bu kitaplık ile 40´ın üzerinde oyun projesi yazıldı ve diğer platformlardan Linux'a aktarıldı (Buna ödül kazanmış olan Civilization: Call To Power Linux portu dahil). SDL´nin çalışması için grafik ekrana sahip bir PC ya da PDA yeterli (bir de üzerinde bir işletim sistemi olsa fena olmaz ;-)

SDL ile ilgili resmi belgeleri okumaya buradan başlayabilirsiniz. Bu da yetmezse kullanıcılar tarafından detaylı olarak yorumlanmış dokümantasyon kütüphesine de buradan erişebilirsiniz. SDL, bünyesinde SDL_image, SDL_net, SDL_mixer ve SDL_ttf çok işe yarar kütüphaneleri de barındırmaktadır. Kütüphanenin doğal programlama dili C/C++ olmakla birlikte Ada, Eiffel, Java, Lua, ML, Perl, PHP, Pike, Python ve Ruby gibi dillerle de kullanılabilir.

Açık kodlu ve serbest SDL ile kapalı kodlu DirectX teknolojilerini kıyaslayan güzel bir makaleyi de burada okuyabilirsiniz.

Bu arada hazır yukarıda Perl lafı geçmişken herhalde şu kitap da ilginizi çeker : Games, Diversions & Perl Culture.

Bol `hacking´ dolu günler dilerim...

Görüşler

0
mentat
oyunyapimi [www.oyunyapimi.org] sitesinde de surada [www.oyunyapimi.org] benzer bir makale yayinlanmisti.

SDL bu arada bana pek de DX'in ciddi bir rakibi gibi gozukmuyor. En azindan ticari ve ciddi projelerde boy olcusebilecek kapasitede degil henuz, ama iyi ki var tabi. Ancak gunumuzde, linux'cular kizsa da SDL de, Linux'da oyun sektoru de "naif" seviyede. Nedenleri ayrica tartisilir tabi.

Bir de ikisini karsilastirmak cok guc (karsilastiran yazida da bana karsilastirmadan cok SDL'den bahsediyor gibi geldi). Platform ustu olmasi gereken en onemli kisim bence grafik kismi oyunlarda. Ve zaten bu da SDL tarafindan degil OpenGL tarafindan saglaniyor SDL icinde de. Muzik-ses, pencere acma, ag baglantisi, girdi vs gibi isleri daha hafif yontemlerle de yapmak zaten mumkun. (wrapper classlarla) Asil kirilamayan oyun endustrisindeki DX Graphics (eski D3D) hegamonyasi, oyunlarin yuzde 99'u artik DX ile yaziliyor artik. Carmack haric, ciddi bir GL kullanicisi yok.

Sahsen DX kullanmiyorum ve GL'ciyim ama gercekleri de gormek lazim, GL'de bir versiyon atlamak icin yillarca bekliyorsunuz, shader teknolojisi aldi basini gidiyor, GL 2.0'da gelecek olan glSlang (shader dili) en erken bir yila cikacak. DirectX9 ile bu geldi bile (HLSL). Neyse, sizleri daha fazla kizdirmadan susayim ben.
0
FZ
Teknik bir yorum değil de buradaki yazışmalara dair bir yorum yapmak istiyorum.

Denmiş ki:
Neyse, sizleri daha fazla kizdirmadan susayim ben.

O nasıl söz! FM sitesi her türlü derinlemesine teknik tartışmaya ve bilgi paylaşımına açık ve bunu destekleyen bir sitedir. Burada ciddi teknik tartışmalar vakti zamanında bir hayli olmuştur ve gene olacaktır. Zaman zaman sert ve heyecanlı bir üsluba sahip olabilen bu tartışmalardan kendi adıma çok şey öğrendiğimi ve bilgi yoğunluklarından ötürü de zevk aldığımı söyleyebilirim.

Bu yüzden lütfen bu şekilde düşünmeyiniz. Buradaki her türlü makale her türlü eleştiriye açıktır, yeter ki eleştiren, tıpkı sizin yaptığınız gibi argümanlarını madde madde ve somut bilgilere dayanarak ortaya koysun.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür eder, FM sitesine daha detaylı ve yoğun şekilde katkıda bulunmanızı dileriz.

(FZ: Sezar´ın hakkını Sezar´a vermekten gocunmayan editör).
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Dijital Oyun Bülteni

anonim

Bir kısmınızın bildiği gibi, Dijital Oyun Kültürü sitesi, 2009 başında açıldığından beri çeşitli haber, yazı ve videolara evsahipliği yapıyor. Site şimdiye kadar blog biçimiyle kısıtlıydı. Bu aydan itibaren ise sitedeki yazıları belirli aralıklarla bülten olarak yayımlamaya karar verdik. Bu vesileyle, hem yaratım hem de faaliyet alanı olarak dijital oyunları ciddiye alan farklı bir oyun dergisi ihtimaline de işaret etmek istiyoruz.

SDL İçin Türkçe Döküman

Ragnor

Sitede daha önce de adı geçen SDL hakkında türkçe detaylı bir döküman hazırladım. İlgilenenler metin dosyası halinde olan versiyonunu buradan ve html formatında olan versiyonuna da buradan ulaşabilirler.

Not: HTML versiyonu için bu siteninde üyesi olan deniz'e (oyunyapimi.org'un kurucusudur kendisi) teşekkür ederim. Sağol deniz :).

GP2x Uzun Yol Testi

redogre

Öncelikle şunu söylemek istiyorum Gp2x PSP ile karşılaştırılamayacak kadar amatör bi cihaz, ama onu güzel kılan da bu amatörlük.

Öncelikle eksileri:

İki şoklu dualshock

ekrems

Biz Playstation 3'ü sabırsızlıkla beklerken Sony hala PS2'de kullandığı dualshockla ilgili immersion'un açtığı patent davasını kaybettiği bugün neredeyse tescillendi. Ceza şimdilik 90,7 milyon dolar. İşte genç bir teknoloji şirketinden ilginç bir başarı hikayesi...

BroodWar 1.08 En sonunda Çıktı

sundance

Aylardır beklediğimiz, InGameVoiceChat, GameReplay ve ComputerAlly gibi inanılmaz özellikleri olan Starcraft BroodWar 1.08 çıktı. Hem de tam benim tatile çıktığım gün :)))

Tabi BroodWar`ın başlangıcından itibaren devam eden Terran sempatizanlığı (Turret`ler 75 mineral!) ve Zerg düşmanlığı (Spawning Pool 200 mineral) burada da ayyuka çıkmış, ama öyle de yeneriz böyle de :)))
Son olarak eğer siz de bizim gibi CD`siz oynuyorsanız BroodWar Cracks asıl gitmeniz gereken yer. Beni aramayın `telefonu çalan ölür` oynuyoruz...