FRP & RPG Dünyasının Acı Kaybı

0
anonim
Arka arkaya vefat haberi olmasin diye bekledim. Daha fazla bekletmemek lazim sanirim. FRP nin babasi Zindanlar ve Ejderler (Dungeons & Dragons)'in yaraticisi Gary Gygax 69 yasinda hayata veda etti. Masaustu FRP ve RPG oynayanlarin doğrudan, Baldurs Gate, Icewind dale, Torment, yada eskilerden Eye Of the Beholder (TSR inc) gibi oyunlarla ilgilenenlerin de oyun mekaniğinin yaraticisi olarak dolayli olarak bilebilecegi Gary, 4 mart'ta hayata veda etti:

Wired Order of the stick

Görüşler

0
redogre
Order of the Stick çok güzel bir veda sayfası çizmiş, gerçekten de bugün oynadığımız frplerin tümünün ilk çıkışı nasıl Tolkien ise, onları sadece okunan şeylerden oynanabilen bir şeye çeviren de Gary Gygax tir. Ruhu şad olsun.
0
anonim
wired daki benzer yorumlarin ardi arkasi kesilmiyor. yorumcularin hepsi kendisine gerceklikten birkac saatligine de olsa kopartabildigi icin, masa etrafinda kurulan arkadasliklar icin kendisine mutesekkir.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Tenebrae: Doom 3 algoritmaları ile çalışan Quake

conan

Charles Hollemeersch, Quake oyununu, şu anda geliştirilmekte olan Doom3 motorunda kullanılan bazı algoritmalarla yeniden yazmaya ve geliştirmeye koyulmuş. Projeye de Tenebrae adını vermiş. Oyunun sayfasında şu anda çalıştığı iddia edilen bir binary ve kaynak kodu mevcut. PIII600, 64 MB RAM, GeForce 2 MX, Quake1 (Shareware olanını da destekliyor!) ve water vissed maps gerekiyormuş (water vissed maps (wvs) nedir en ufak fikrim yok! Ama eğer wvs yoksa zaten o seçeneği konsolda "gl_watershaders 0" diyerek kapatabiliyormuşsunuz) Sayfada ayrıca oyun görüntüleri ve teknik dökümanlar da mevcut.

Ben ne yazık ki şu anda deneyemedim, çünkü işyeri bilgisayarımda çalışmayacağından eminim :) Eve gider gitmez ilk işim kurmak olacak :) Daha önce deneyenler olursa bir not düşsünler ;)

RedAlert 2 de nasıl sınırsız savaşçımız olur?

anonim

Red Alert 2'de eğer Rusya'yı veya Komünist tarafı seçmiş iseniz, 1 adet Cloning Vat yaptıktan sonra Barrack'ın etrafını komple duvarla çevirin, böyle yapmış olduğunuz her adam Barrack içinde kalacak ve çıkamayacak, çıkamadığı için de paranız harcanmamış olacak, fakat Cloning VAT olduğu için yapmaya çalıştığınız ve Barrack içinde kalan adamlarınızın birer klonu Cloning VAT'dan çıkacaktır. Bol şans...

Desktop Tower Defense

sundance

Bazen çok basit, eğlenceli bir oyun bulursunuz. Kahve molası verdiğimde oynarım diye bir kenara koyarsınız, bir de bakmışsınız ki kahve soğumuş, aradan birbuçuk saat geçmiş, telefonlar çalmakta, birsürü e-posta sizi bekliyor vs.

Zamanında Snowcraft öyle bir oyundu, şimdi Desktop Tower Defense birkaç kat beteri. İstatistiklere bakarsanız son bir saat içinde 100,000 üstünde oynanmış oyun, 400 küsur bin kule vs. vs. olduğunu görürsünüz. Tabi oyunun yazarının bu ilgiden reklam sayesinde ayda binlerce dolar kazandığını da gözardı etmeyelim.

Evdeki Malzemelerle Railgun Yapalım

tongucyumruk

Aslında böyle bir konuya oyun demek ne kadar doğru orası tartışılır ama olay gerçekten ilginç. Sitede yazılanlara ve amaçlarına bakılırsa MIT'de okuduklarını düşündüğüm Quake hastası bir grup kafadar (kötü türkçe) üşenmeyip oturup bir "Railgun" inşa etmişler...

Sitede yazılanlara bakılırsa da alet şu anda çalışır halde. Açıkçası umarım bu aletin daha ufaklarını falan planlamazlar yoksa sokakta railgunla havaya ateş eden insanları hayal etmekte pek zorlanmıyorum açıkçası... Aletin kendisine ve atış denemesi yaptıkları nesnelere ilişkin fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Jordan Mechner Günlükleri

parsifal

Bu çekimi izledikten sonra aklınıza ilk gelen şey nedir? Benim aklıma Prince of Persia'dan başka bir şey gelmedi. Oyunun yaratıcısı Jordan Mechner 23 yıllık geçikmeylede olsa günlüklerini yayınlamaya başladı. 3 yılını Apple II başında geçirerek efsane oyunun nasıl ortaya çıktığını, Karateka'nın hikayesini ve sahne arkasında gelişen olayları takip etmek heyecan verici...